Monday, May 30, 2011

rumahku..syurgaku.....


aSSalamualaikum..

aiiggoo...waaa..sepatutnYa entry nie SEMALAM aku dh siapkan and post kat blog tapi AGAIN! broadband aku gaya kura-kura berjalan lambat..erk! KURA-KURA MEMANG JALAN LAMBAT KAK..haishh..sadis betol..bila idea macam koko krunch mencurah curah masuk ladang gandum time tu jugak ada ja benda yang nak jelez dengan aku..takpa takpa..moh ler aku sambung cerita karut aku nie..meh rapat rapatkan sof..sila jamu mata.. yg lelaki sebelah kanan perempuan sebelah kiri ye..

dalam spesis manusia aku nie kira tergolong dalam orang-orang yg kuat berangan la jugak..kikiki..TAK MALU!! semalam aku BERmimpi mimpi..KALAULAH..KALAULAH..KALAULAH..satu hari nanti..duit aku tiba-tiba banyak, terjumpa harta karun..aku nak buat rumah yg macam....

number 1: LIVING ROOM..



Modern Living Room


ruang tamu aku nak macam nie ja..sederhana..sofa simple sebab nak bersantai dengan famili tak perlu sofa yg exclusive sangat kot..lepas tu ada ruang lepak depan tv..so kanak kanak boleh main-main or lepak-lepak depan tv..

and disebabkan aku suka warna putih, aku nk catkan dinding ruang tamu tu warna putih..biar nampak luas..tapi warna sofa and carpet tu sekadar nak naikkn suasana happy ja..baru ada feel nak santai dengan famili..kuikui..


TAPII..kalau ada tetamu takkan nak lepak sini jugak??


Modern Living Room

TADAA..nie ruang untuk tetamu..ekslusif..takda gangguan from kanak-kanak time nak GOSIP2..AMBOI!! gosip ja keja cik kiah..



A Bachelor Pad - A Modern Living Room


kalau nak buat rumah tu mesti la nak yang double story kan..kat atas pn mesti la nak jugak ada living room..tapi living room kat atas tak payah besar besar..macam nie pn dah ok..


number 2: DAPUURR..nie penting nie..

Elegant Stylish And Impressive Luxurious Kitchen Design Idea In Beautiful Gorgeous White Theme

Nice Relaxing And Gorgeous Side View of Luxurious Kitchen Design Idea In Beautiful Gorgeous White Theme



Aweome Attractive And Fantastic Electric Range of Luxurious Kitchen Design Idea In Wonderful Looking

credit to distroarchitecture.com

dapur plak KALAU LA macam nie..hehe..kalau dh ruang tamu set putih dapur pn mesti la putih ye tak..ruang tak terlalu sempit tak terlalu luas..yela sempit2 nanti susah pulak nak memasak sambil berjoget..errr..ada ke orang berjoget sambil memasak?? dapur pn memainkn peranan penting.yela kalau dapur tak best nanti mood memasak tu takda..pas tu nanti tak sodap pulak masakan tuu...

lepas tu kalau time kenduri tak payah nak bersempit-sempit dh..and mesti ada bar table tu..nanti boleh la future husband aku duduk kat situ tolong2 potong sayur ka apa ka..kikiki..GATAL..belajar pn tak habis lagi!!




number 3: DINING ROOMM....makan..makan..


Dining-room


aku suka meja makan yang besar besar cenggini..bukan apa..senang nak dinner dengan famili..bila makan satu meja mcam nie rasa famili tu besar sangat..WALAUPUN ADA 5 ORANG JA DALAM FAMILI..kiki..siap ada tingkap lagi..sambil makan tu boleh la LAYAN ANGIN LUAR kan..lepas tu tak payah dah nak membazir duit konon konon nak candle light dinner kat hotel la apa ke..sbb candle light dh besar tergantung kat syiling tu haa...


number 4: MASTER BEDDROOMM...







luass..




number 5: BATHROOMMMM!!!





BILIK AIR pn kena ada mood color jugak..yela..tengah malas malas, liat liat bangun pagi nak pergi kerja lepas tu masuk ja bilik air nak mandi and terus ada feel..BERSEMANGAT..mood color dh ceriakan hari anda..


number 6: CHILDREN ROOM..





bilik kanak kanak mesti ceria











number 7: READING ROOM..




i do love bokksss...!! reading room nie memang perlu nie..boleh buat simpan novel novel aku yang bertan tan tu..







nak buat bilik kerja pn boleh la..




NUMBER 8: SWIMMING POOL..


SWIMMING POOL mesti la buat dua..satu kat dalam rumah satu dekat luar ruma..AMBOI2 TAMAKNYA!! hikhik..bukan apa kalau buat kat dalam rumah tak payah kesah dah pasal aurat..lepas tu suka hati aku boleh buat kuak kupu-kupu ka, kuak rama-rama ka, KUAK IKAN PATIN ka..errr..opps..ikan patin sensitif TUU!


swimming pool dekat luar rumah tu boleh buat santai time petang petang sambil MAKAN GORENG PISANG cicah sambal..plus HOT MILO..fuuuhhh...





swimming pool inside...





yang nie outside..siap dengan gazebo gitu..ala ala traditional..kampung kampung..i looiikee!!


gamak kalau kat luar rumah tu park kereta lambhoghini dengan porche pn jadila..tak payah yang hebat hebat sangat..heheheh.. YOLA TUU!!


........................................................................


macam tu la manusia..tak pernah bersyukur dengan nikmat yang ada..tak pernah puas dengan rezeki yang Allah dah bagi..selalu TAMAK..ish2..


dekat luar sana ramai lagi yang susah takda tempat tinggal..ada jugak yang kurang bernasib baik. macam anak-anak yatim mangsa  landslide kat hulu langat tuu..mangsa mangsa Gaza..innalillahh..bersyukur dengan apa yang ada..hidup dah selesa..Alhamdulillah..HARTA DUNIA tak boleh bawak ke kubur..HARTA AMALAN jaim kesejahteraan..



No comments: