Wednesday, May 18, 2011

third days of being kilang's girl

aSSalamualaikum......


walaweii!! dh 3 hari rupanya aku jadi kilang girl..and dh 3 jenis kerja aku buat. first day lekat PRODUCT CODE. second day susun KULIT BUKU..banyak weiii..kulit buku tu tingginya ada la paras leher aku..susun punya susun since ptg first day aku kerja sampai la second day..tu pun tak siap lg..






tingginya lebih kurang mcm nie..




 and susun balik macam nie..sbb nak samakn page depan dengan belakang....

(picture curi)

tp fun jugak susun-susun benda nie..sbb SIMPLE..first tu boring la jugak..'bila la nk abis susun benda nie'..soklan CEPU MAS yg mmg takda jawapan..

and pg tadi leader suruh stopkan dulu susun kulit buku tu and buat benda lain plak..myb diorg nak kejar due date kot..hari nie punya kerja mmg penat..sakit belakang..tapak tangan pn sakit..CIT! BAJET JA! 


SERIES!! bukan bajet..even kerja aku lekat product code and susun kulit kertas, tp tgn pn boleh luka2..heran kn?? baru 3 ari keja.. penat sebenarnya keja kilang nie..aku siap tanam AZAM lg dh tak nak jd kuli lg..nk BELAJAR SUNGGUH2!!..pergh  semangat..

tp tak pa la..nk cari experience..merasai kesusahan dan kesenangn org kerja kilang..baru INSAF..susahnya mak ayah aku cari duit..mcm nie PENATNYA org bekerja..fuuhh..
 






kerja hari nie masukkan ring nie..



susun buku and plastic cover nie..


to become like this!




 result....nie yg dapat siapkan hari nie..
ada lg banyak tak siap dan bakal disambung esok..

AGAIN! semua picture diambil curi2..kikiki..salah tak ambik pic product kilang nie r??

harini aku sahut cabaran OVERTIME. overtime ya bukan OVELTINE..kerja sampai pukul 7!!..ngeh3..sampai rmh elok2 waktu maghrib SBB rmh aku dgn tempat kerja setengah jam perjalanan. tu kalau naek motor la. tambah2 plak bawak mcm kura2..yela..BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT....

NGANTUK2!! ok la..mata macam ada magnet da..terkelip-kelip dh nie.good nite!! adioooss..aSSalamualaikum...



2 comments:

MofarRahman said...

wah! best nya! pengalaman pengalaman. waaa... msti seronok an?


(ye ye je.. entah2 bosan...) xpe keje bermanfaat. bagus!

ViSiTMeFaTiN@LOliPOP said...

seronok la jugak..

tp belajar lg best..nak CUTI SEM ABIS CEPAT!!