Sunday, July 24, 2011

A.L.O.N.G..

assalamualaikum..

halluuu..pekabo?? happy relax Sunday!! plan nak jejalan harini tapi cuaca bagi warning suruh duduk rumah ja. ok..finela. suruh berjimat la tu, jangan membazir. kan2..pagi tadi aku dengan ayah p pejabat JPJ. settle kan  compound tuuu..hehehehe..4o hinggit kena. ok la. tp aiyooo. beli baju sehelai pun dah lepas. kuikuikui..lari bajet nak beli external disk. waa..cane nak collect drama korea kat cik pikah nie..

okay2..arini bukan nak cita pasal compound ka cita korea ka or whatever. semalam aku tengok satu bear nie kat tv. teringat lak cita A.L.O.N.G along! sapa ingat???!! sila angkat ibu jari kaki. alah..cita nak kata kartun xdala kartun sangat. sesapa yang sebaya macam aku nie myb tau la kot cita A.L.O.N.G..

pastu aku rasa zaman tu sapa yang nama Siti confirm fames. sebab kat cita ALONG nie ada segmen Siti Sifir. selalu baca sifir sambil pakai dress pastu siap speck mata bentuk bintang la colourful la. baca sifir sambil menari kekiri then kekanan. hahaha..penangan zaman kanak kanak. aku selalu kot mengajuk Siti Sifir nie masa kecik kecik dulu. satu..tambah satu..dua! dua..tambah satu..tiga!*sila nyanyi nada Siti Sifir.


lepas tu yang aku ingat ALONG ni ada dua lagi kawan. sorang Angah and sorang g Achik. masa tu memag minat Achik la sebab Achik nie warna putih. comel.

this is one of kartun yg aku minat zaman kecik2 dolu la..banyak lagi kot kartun yg aku suka tengok. doraemon especially la. evergreen kot cita doraemon nie. sampai sekarang pun ada lg kn kat ntv7.haha..pelik aku dari dulu sampai sekarang tak besau besau si Nobita tu..kiki..

kalau budak lelaki tu suka sangat tengok Dragon Ball. aku pun tumpang jugak layan cita nie. jiran aku bersusun komik Dragon Ball kt rumah dia.

lepas tu kartun apa lg eh?? ha..Usop Sontorian. minat gila sebab kartun budak budak kampung. Ultraman xyah ckp la. pelik betol. cane la boleh tertipu dengan raksasa tu. bila dah besar nie baru perasan yang raksasa tu nampak sangat fake. ngeh2..

paling best kartun yookies. sapa ingat?? kartun family telor2 tu.. ada papa yokies, mama yokies..haha..

bg aku, kartun mesia not bad la. awesome apa. especially sekarang nie kartun 3D Upin Ipin tu..kartun sangat cantik. suasana kampung. nampak fresh je. and Kampung Boy pun dah lama cecah pasaran international kn..

ohh..sangat panjang entry ku..mesti boring dah kn nak baca?? okayh! chioss dulu...sakit perut da. makan apa ntah la tadi..

wslm..

p/s: page blog macam budak sekolah la plak..kuikui..

5 comments:

Syazwan Che Deraman said...

hehehhe..tetiba teringat siti sifir..kat mana dia sekarang nie haa?..

♥cik shaf♥ said...

haha..rindu la pulak kat katun2 tu..aku sampai skrg layan katun lagi..hihi ;p

p/s: comey dah blog ko..back to school..hehe =D

visitme@FaTiN cOrNeR said...

@syazwan: ntah la..jd pakar matematik kot..kn dulu asyik kira sifir je..hikhikhik..

@shafika: hehe..tenkiu..wehh susah hatii add drop dh dekat..

#r@hsi@ h@t!# said...

weh, kami aqitu b4 blik dok bkelai psai katun la, dok cr katun apa yg umah dia mushroom n eatak teloq..yokies upa nya..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

@pujah:hahahaha..ingtkan berkelai pasai katun tomatoman tu..