Wednesday, July 20, 2011

surat cinta dari inche dot dot..

aSSalamualaikum...

hye! harini series mood sangat tak baik..huhuhu..kena compound dengan encik JPJ tadi..waaa...sedih tol. sadis! meleleh jugak la air mata air hingus tengok surat tu. sengaalllzz..

cerita bermula disuatu pagi around sepoloh pg camtulah. mak cik kantin tempat aku keja minta aku tolong p kedai sat beli barang. sebab ada barang yang dia terlupa nak beli.ingat nak p kedai ja so aku malas la nak bawak lesen or ic segala bagai. dalam poket aku semata mata duit ja untuk beli barang. memang aku suka berlagak pendatang haram nie..degil macam tu lah..

baek je layan bawak motor, tetiba ada JPJ kat depan. selalu pandai ja aku elak. tapi kali nie memang dah tak boleh elak. takda jalan daahhh...'Allah!' sambil tepuk helmet..

elok je incje JPJ tunjuk kat aku suruh berhenti tepi. dalam kepala dah pk macam2 dah.'sudah..abis eden. balai polis Kulim la malam nie *ERK! yang nie over.

'mintak lesen' gaya JPJ..

'alamak, tak bawak..'muka innocent abis..

'ic?'

'tak bawak jugak..ingat nak p kedai ja..'cakap kekonon gaya orang kesian la..

'takpa takpa..kita boleh check kat komputer ada lesen ka tak..'

mata aku dah berair air dah. baru teringat aku bawak  motor bapak aku lah arini. memang takda pelekat P tu lah..skuter aku adik naik g skolah..alahai..

'nasib baik lesen ada'

inche tu check road tax, 'ha 'P' tak lekat..'

haadooii..kena jugak..'takpa kita compound ja..nasib baik lesen ada'

lecehla..next week dah la nak test keta..pastu kena compound pulak..aku tak tau la cane nie..dah serabut sangat..

balik rumah kena leter dengan bapak and mak.bla..bla..bla.. mana taknya, dah banyak kali suruh lekat 'P' tapi aku ja buat 'derk'..terlupalah konon. degillah lah aku nie..serve me right?!

tengah si ayah berleter berjurai ja air mata aku. so, tak sampai hati la ayah nak berleter pepanjang..hehehehe..sengal kn??! nasib baik ahad nie ayah nak jugak teman p pejabat JPJ...nak settle kan benda alah nie..fuuhhh lega...

and, aku korek korek almari buku, tanya cik anai anai ada jumpa tak buku belajar memandu, nasib baik jumpa..selak punya selak aku jumpa nie..

'gagal mempamerkan pelekat 'P' - 10 mata demerit

aku cari lagi kot kot la kena denda bape ringgt..tapi jumpa nie..

'kesalahan kali pertama melebihi 15 mata demerit-lesen digantung 6 bulan'

fuuhhh..baru tau takut..cakap mak tanak dengar. rule tanak ikut..jangan jadik macam aku. aku memang kekadang jahat tak bertempat..

chioss..

wslmm..

10 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

haaaa cuak la tu hihihihi..
len kali takmo wat lagi, biasanya senang je nk tau kte akan kena saman, sblum ni kte bawak lesen pastu tetiba kte xbawak.. konpem laa tu ada pape hehe

visitme@FaTiN cOrNeR said...

haha..patut la semlm dah rasa semcm dah..rasa mcm nak bwk skuter yg dh lekap P tu..tp tak terbawak plak..hihi..

♥cik shaf♥ said...

huhu..malang mmg x berbau..sabar ye kawan.. :)

Dearie Pearls said...

tak tau nak komen aper.. seronok je baca dan membayangkan adengan itu.

sambil2 gua siul2 dan dalam hati berkata 'tau takut..'

..dan melarikan diri.

lariksssssss!

Niena Pengembara Ilahi said...

:)

shahjiehan said...

shah pon penah kene.. hahaha... kene rm 50 kot...

Wanie said...

hoho..mesti cuak habis ni kan..
kesian kamu..
kena gantung lesen la ni?

visitme@FaTiN cOrNeR said...

@shah: 50?? nasib baik 50 ja..klu 150 rugi la..penat2 ja keja time sem break nie alih2 kena byr compound plak..cis..haha..

@wanie: xtaula..harap x la..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

@dearie: aaa..jahaaatttt....hahaha..

Mun said...

pergh...kalau aku pun berjuraii