Saturday, July 2, 2011

kasih ibu membawa ke syurga..

aSSalamualaikum..

Al-Fatihah buat ibu sahabat saya Syamirah Osman. setelah 4 tahun ayah dia kembali ke rahmatullah, harini mak dia pulak dijemput Allah. erm..macam tak percaya pun ada gak. mak dia selamat dikebumikan lepas zohor tadi. alhamdulillah, tadi lepas isyak p melawat dia. dia ok..tabah. still lagi boleh tersenyum. still lagi boleh bergurau dengan saya. maklumlah dah lama kot tak jumpa. sebab kawan sy nie sekarang dah menetap dengan abang dia dekat Penang. so, dah jarang lah nk balik Kulim. 


kasih ibu membawa ke syurga. situasi harini buat saya berfikir and terfikir. kalaulah terjadi kat diri saya, memang saya akan rasa hopeless. sementara masih ada mak tu, sebagai anak perlu berjasa dengan sebaik baik. Allah boleh ambik nyawa diorang bila bila masa ja. jangan sampai satu hari nanti kita rasa menyesal. terdetik jugak rasa berdosa sebab saya nie bukan anak yang baik apatah lagi solehah. plus, keras kepala kalah batu. nakal tak payah cakap lah. memang sangat sangat lah nakal. 







Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibubapa. [al-Nisa’ 4:36][1]

Katakanlah: "Marilah, supaya aku bacakan apa yang telah diharamkan oleh Tuhan kamu kepada kamu, iaitu janganlah kamu sekutukan dengan Allah sesuatupun; dan hendaklah (kamu) membuat baik kepada ibubapa.” [al-An’aam 6:151]

Dan Tuhanmu telah perintahkan, supaya engkau tidak menyembah melainkan kepada-Nya semata-mata, dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. [al-Isra’ 17:23]


selama dua hari aku dah tak bekerja nie, memang aku habiskan masa tengok drama korea ja lah. sambung tengok cita yang dah berbulan terbengkalai tak tengok.hehe..okayh! cita nie memang ada kena mengena dengan parents jugak lah. tajuk drama nie Great Inheritance. aku rasa sesapa yang hantu korea tu confirm2 dah tengok drama nie. 

series memang best gila drama nie. sediih kot! kalau aku tengok kat kampus mau meleleh leleh dah ayaq mata tu, tapi sebab tengok dekat rumah aku malu la nak nangis2..nanti kang kena gelak pulak. 

drama nie memang touching la. kelakar pun ada gak. sedih sebab hero dalam cita nie ada conflict dengan parents dia. then, tak sempat nak berbaik dengan mak dia, mak si hero nie dah mati. and, si mak wasiatkan kindergarden untuk si hero. and selebihnya, hampa try la tengok drama nie. tak rugi woo..plus ada watak kanak kanak riang yang cute miut..sangat best!





sory..pic kureengg sikit. ambik kat inche google.

wslm...

5 comments:

niena shopping2u said...

erm.. ajal dia dh smpai, moga dia ditempatkan di klngan para solehin, janji Allah tu ada.. jka baik amalan seseorg itu di dunia, alam barzakh itu akn mnjadi tmpat istirehat yg paling selesa buat dia..

Si DauN CeRi said...

innalillah..


ajal maut di tangan tuhan. kita semua pon akan mati juga satu hari nanti cuma tak tahu bile kan.. sy pon teringin nak duk umah dan tolong ibu ayah sehabis daya.. cewahh.. tapi tu la, sejak form 1 dah duduk asrama.. sampai la ni susah betul nak balik umah.. hu3

visitme@FaTiN cOrNeR said...

@k.niena: amiinn..

@si daun ceri: kuikui..sama la kita..hehe..harapkan cuti sem ja. tu pun tak membantu..

アヌム ちゃん said...

Al fatihah..

Dearie Pearls said...

Hi, Dearie Pearls datang berkunjung..

Rest In Peace kepada ibu sahabat kamu.

..dan cerita korea tu ada tengok cd 2 je. intro mcm tak menarik jek. hehe..
nanti ada kelapangan, nk cari balik cd tu..