Saturday, August 27, 2011

petua mata rabun??

aSSalamualaikum..

halluu..happy relax Sunday. akhirnya terupdate gak blog berhabuk dan berlalang nih. bila nak raya ni mood mood nak buat entry memang tahap cipan tanah, cipan laut, cipan bukit..malass yaww!

time time nie memang ramai yang dah balik kampung. yang selamat sampai tu syukur alhamdulillah, yg on the way tu pandu cermat nyawa selamat, yg tak balik tu sabo jelah ye..

dan, memang sangat best bila berbuka ramai ramai kat kampung kan. memandangkan aku baru buat speck * speck raya la konon, sedikit rasa riak nak menunjuk speck baru kat makcik.

aku: cik! lawa tak speck baqu? *hidung kembang tak kempis2 muka menunjuk 

makcik: lawa..(nak menunjuk la tu) *muka menyampah..

aku: cik tau tak harga beqapa? *kembang lagi hidung aku.

makcik: dah tak habaq camna cik nak tau..

aku: 199 ja..haha..murah tak?

makcik: aik murah gila..*terbeliak mata macam katak

aku: less..tgk la..speck cikai ja..haha..

power rabun aku memang makin menjadi. 2 bulan lepas baru p check 250. and, baru baru nie dah naik 300. power speck lama seratus lebih ja. *baru 300 nak kecoh kat belog.. memang merangkak jugak la. so, kena la buat baru. aku ni malas nak buat speck sebab bukannya pakai pun. setakat pakai tengok tv and kat kelas ja. sebab tu aku buat yang murah2 ja.

disebabkan kedegilan aku ntah petala keberapa tu, power rabun bertambah tambah. p kedai selalu cari barang tak jumpa. tawaf berkali kali dalam kedai baru jumpa.. dan sekarang, terpaksa lah kena pakai. kira macam pakwe aku la nie..

aiseh! baru nak masuk mainpoint ghopenye. pendek nak cerita, mak cik aku cakap ustazah tempat mak cik aku mengaji bersama sama kaum ibu suri berumah tangga yang lain ada cakap, waktu kita baca al-quran tu tunjuk la huruf huruf dalam al-quran tu dengan jari. aku pun tak tau secara saintifiknya nak explain  macam mana..subhanallah..kuasa Allah tu memang superb..

renung renungkan dan selamat beramal..

chioss..

wslm..


p/s: mesti menyampah gila kn baca..intro meleret, point seciput..

7 comments:

Wanie said...

kalau tunjuk ngan jari, insyaallah boleh kurangkan rabun ye?huhu

Far8 budak baik said...

tu lahhh kalau adik aku pun
beli spek murah je..
sebab nk bljr tgk tb gakk..
klo jln2 contek lens je..
tu ar kecoh je! haha

sleeping_maniac90 said...

hahaha..
300 kire ok lgi..
kwn ak power 800..
da cm nk serupa ngn org bute ak rs hahaha

sifu im said...

rabun aku 170 je..ok lg la

ILA HonEyBuNNy said...

ustazah ila pernah kata begitu gak..

sama2 la kita beramal kan...;-)

アヌム ちゃん said...

aaa akk cmtu gk dlu..pakai time g kls je..huhuuuu..tp dh lama x cek power dh jadi brape..selamat hari raya..

WAHIDA ALIAS said...

xpe...intro tu penting..haha


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN! =)