Saturday, February 4, 2012

2 in 1 punya entry..

aSSalamualaikum..

salam maulidur rasul..jom sama2 selawat ke atas nabi. jangan lah sebab harini maulud nabi, harini ja kita berselawat. sebagai umat, hari hari kena selawat kat nabi. #notetoself. semalam aku ada tengok Generasi Y kt tv1 tu. semalam panel jemputan imam muda asyraf. my feverat tu..

ustaz cerita ada sorang nie bawak mak dia yang kudung kaki keliling kaabah. sambil tu dia cakap aku dah membalas jasa ibuku.banyak kali. lepastu saidina umar kot tak silap aku * kalau salah sila betolkan sebab aku nie short term memory, tanya kat nabi 'adakah dia sudah membalas jasa ibunya?' nabi jawab "dia masih belum dapat membalas jasa ibunya walau dengan hanya perkataan 'ah' sekali pun.

nah! cuba bayangkan. sedangkan jasa ibu pun kita sebagai anak tak terbalas inikan pulak jasa nabi. rasul kita. dah setakat ni. aku memang tak pandai nak tazkirah nie. korang boleh baca sini. blog cikgu L macho..*hihihi..puji macho dapat markah lebih tak cikgu??

..................................................................

entry 2 in 1. aci tak?? aci kat india redah p bombay jelah. aku dah nak balik uia esok..sob..sob..sedih mak nak! rasa tak puas cuti nih. baru 3 minggu. belum 3 bulan lagi dah nak balik. apsal tak bagi 3 taun ja kan? er..kalau 3 taun tak grad tak kawen la aku..jadi andartu! anda ratu kutu?? oh! tidak!

ish..sumpah! rasa malaasss ja nak balik..tak dak mood nie. aku rasa muncung 18 kerat macam kerang bakar ja muka aku nie. tapi, tak palah. berjuang abis abisan!! selagi badan mengandung nyawa! yeah! *sambil pegang tombak julang ke langit. #rosak peribahasa..

doakan perjalanan aku. jauh tau! overriver tuu..doakan kejayaan aku dunia akhirat. *arh..poyos nya.

chioss..

wslm..

9 comments:

hassy chan said...

salam maulidur rasul..
nnt da abis stdy bole la cuti lame2 hahaha

Gen2Merah said...

wahhh, entri 2 dalam 1.. macam neskefe packet plak.. ehehe.. balik UIA nanti belajaq sungguh2 tau.. semoga yg terbaik utk mak ayah d kampung..

salam Maulidr Rasul 1433H buat semua muslimin dan muslimat.. banyakkan selawat dan salam ke atas nabi junjungan besar kita

L said...

huhu,, cegu bg full mark utk fatin.. ngeh3... huhuhu. selamat pulng ke uia kay,... huhu..

p/s boleh jer nk ngajar arab... hahaha

アヌムちゃん said...

salam maulidur rasul..

dino said...

balik uia balik uia. hehe

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

salam maulidul rasul :D

yad'z said...

salam maulidur rasul../ =)

Bobo said...

selalu lah kita berselawat ke atas nabi.. pernah dga gak cerita tu, tp lupa gak hehe..

akoo pae said...

eh akoo pon uia..fatin cos ape?uia gombak ke?