Thursday, February 2, 2012

oh kucing~~

aSSalamualaikum..

apa habaq orang2 blog??alhamdulillah..sehat belaka. harini hujan kat rumah. aku suka hujan weh. sebab bila hujan sejuk. macam kat obersea pulok. *err..berangan jelaahh..

sebenarnya kan kat rumah aku ada sekor kucing nie.*alamak baru sebut nama, kucing nie dah pandang aku..

kucing nie kucing luar. beberapa bulan lalu, *macam nak buat karangan lah pulak..kucing nie tak tau datang dari mana tapi memang suka bertempek kat rumah. memang comot gila. lepas tu suka gesel2 badan dia kat orang. aku bukan jenis takut kucing tapi bila suka gesel2 nie gelilah pulak.

lama lama adik aku ambik la bela. ceh! jelez aku. kucing tu lagi sayang kat adik aku. *memang la sebab aku bukannya ada selalu kat rumah. lagipun kucing nie binatang kesayangan nabi kan?

kucing nie kucing jinak. rugi la sapa yang buang dia aritu. sebab dia bukan jenis membuang sisa kumbahan suka hati dalam rumah. pagi2 dia mesti bunyi suruh bukak pintu nak buat 'pelaburan' kat luar rumah. manja pulak tu. suka gesel2 kat orang. tapi, aku rasa kalau sesapa takut kucing memang tak tahan gak dengan dia ni. lepas tu kalau orang cakap apa faham ja dia. tambah tambah bila beli whieskies. dia ikut sampai ke dapur.

dan, aku rasa kucing aku nie kalah anak dara. memerap ja kat dalam rumah. pelik la aku. aku pun tak cenggitu tau! *err..kenapa macam aku pulak yang terlebih sayang kat kucing nie?? overstory plak..muahaha..

aku cuma nak cadangan je kot kot ada nama sesuai kat kucing adik aku nie..kalau ikut hati aku nak je bagi nama robin van persie. tapi, panjang sangat lah pulak. brad pitt?? hero tu dah tua la. edward collin?? kang jadi vampire pulak..mak aku lagi sempoi. nak bagi nama hitam. *mak..kucing tu kelabu la...


tadaa..tengok tu. konon seksi la tu buat aksi macam tu depan kamera. nasib baik tak buat duck face.

ada idea tak nak bagi nama apa??

chioss..

wslm..

8 comments:

Bobo said...

dah lama tak bermanja dgn kucing.. die ade belang, bagi nama belang pun ok hehe

hassy chan said...

pgl la abu.. sebb kelabu kan?? hahahaha
eee ak xleh tgk kucing..comey!!

akoo pae said...

wuaaa akoo takut kucing! huuu



emm..bagi name..pae.hahahahah entahh laa..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

zuan suka kucing, tp tak dibenarkn bela kucing kat umah :(

padlie said...

Saya dulu ada dua ekor kucing betina... Lepas setahun, saya ada 9 ekor kucing.. Punya la membiak.. Terpaksa ambil langkah drastik jdkan tinggal sekor je..

Tp kasih sayang kat kucing susah nk hilang...

yad'z said...

rumah saye tak ley bela kucing.. masing2 alergik.. huhu

L said...

waa, usker kucing eeh.. huhu,, kat mktab L ni bnyk sgt kucen, maila bela satu.. huhu

jom baca sebentar jep..
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

Liza Razak said...

saya pon bela kucing jugak.nama dia cooter :)