Sunday, December 29, 2013

ini kisah dia. sahabat dan teman~~

aSSalamualaikum..

sekilas pandang jam tangan.. 'laa.. awal plak kita sampai. try waksep dia kat mana'

'dia tak sampai lagi. baru kat kl..' syamirah pandang aku.

 'whaaattt.. cakap masuk pukul 11? takpalah..aku lapaq la. jom makan dulu..' kami melangkah ke kfc. sambil aku buka note subject auditing and assurance services yang aku bawa dari bilik tadi. mood final exam terbawak sampai ke LCCT.

selesai. kaki kami laju melangkah ke ruang depature. mencari cari kelibat si empunya diri.

'gotcha! i saw them.. there! with her husband and family in law..' aku tunjuk kearah mereka.

syamirah senyum lega. aku turut senyum gembira. terasa bahagia melihat dia. sahabat dulu, kini dan selamanya..

'eeeiii.. budak nie suka la cari pasal kan?'- itu dulu. zaman kanak kanak aku dan dia..

'jom! kita ponteng class arab. tutup semua pintu menyorok dalam kelas. kunci kelas dari luar..' itu juga kisah kami. sekolah menengah.

'jom lah join usrah.. dekat uia mesti lagi gempak kan? tak susah pun. luang masa setengah jam ja untuk tambah ilmu' - itu nasihat dia. satu waktu dulu..

from someone and become someone. better one. hijrah itu cukup indah. bila letakkan seluruh hati hanya padaNya semua jadi mudah dan bahagia. itu yang aku belajar dari dia..

'fatin, its time for u untuk panjat bukit itu. keluar dari bulatan sekarang. pandang keatas dan terus maju kedepan' itu nasihat dia. waktu aku perlu teman untuk berbicara.

syamirah peluk dia. air mata tidak malu lagi keluar tanpa henti. aku juga peluk dia. ikhlas. aku sayang Farah.. aku akan ingat pesan yang satu itu.

jam 1 tengah hari. burung besi Air Asia  bersedia untuk meninggalkan bumi Malaysia. selamat jalan awak. semoga bahagia di bumi kanggaro. selamat menjalani fasa hidup yang baru..

aku toleh kiri. Syamirah kesat air mata. aku senyum lagi. ini kisah dia. kisah aku mungkin lain jalan ceritanya.

 'dah jom kita balik..' sambil bersalaman dengan farah family in law. sempat juga berkenalan dengan mereka.

 hijrah. indah. bahagia. miracle..

the miracle when you put all your heart only for Allah alone. the sweetness of love after marriage. i see it from my special friend. subhanallah~

langkah diteruskan. aku dengan kisahku sebagai pelajar. Syamirah dengan kisahnya sebagai wanita bekerjaya.

^cheeto!^

wasalam..




2 comments:

hassy chan said...

nt kisah kau selain sbgai pelajar, jgn lupa dicoretkan di sini.. aku mau baca.. gua cop dlu!

Nur Fatin said...

cis!! hahahaha.. aku tau dh kisah ape yg ko nk tau tu.. =p